Brandende vragen | Protestantse Gemeente Andijk - Wervershoof | Kerk Andijk, De Kapel
post-template-default,single,single-post,postid-351224,single-format-standard,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,paspartu_header_aligned,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-352192

Brandende
vragen

Dit is de eerste Zomervlog in een serie van vijf. Het thema/de rode draad is ‘beloofd is beloofd’. Er zijn verschillende lezingen genomen, muziek en gedichten zijn erbij gekozen. De eerste Zomervlog gaat over ‘brandende vragen’.

Chagall

De rechtse figuur in het wit is Mozes. Hij is te herkennen aan de twee stralen die uit zijn hoofd komen. De schapen in de achtergrond laten Mozes kennen als herder. In het midden ziet men een braamstruik waaruit vlammen slaan. Boven de struik is een engel, die namens God spreekt. Met zijn armen lijkt hij te wijzen naar datgene waartoe Mozes geroepen wordt: als hoofd van een grote groep mensen trekt hij door de zee naar het Beloofde Land. (Hij wordt op een andere manier herder) De wolk verwijst naar God die onzichtbaar met zijn volk meegaat. Voor het gezicht van de nieuwe Mozes (geel gelaat) zijn twee stenen tafelen te zien. Zo maakt Chagall duidelijk dat Mozes de woordvoerder wordt van wat God wil van de mensen.

Gebed voor deze zondag

Eeuwige God, U die zich laat kennen als ‘Hij die er was, is en zal zijn’,

verstevig wat er in ons is

aan geloof, hoop en liefde,

zodat wij doen

wat U van ons wilt,

niet halfhartig of plichtmatig,

maar met overgave,

dan zullen wij gaandeweg ervaren

hoe veelbelovend dat is.

Kerkdienst 6 september

Zondag 6 september is er weer na een lange periode een kerkdienst, voor deze dienst is het nodig dat u zich aanmeldt. Dat kan via telefoonnummer 06-83424001. Graag uiterlijk vrijdagavond 4 september voor 21:00 uur,  dan kunnen wij de kerkzaal ‘corona-proof’ inrichten.

Er kunnen ongeveer 24 mensen in de kapel. Als u samen komt mag u bij elkaar zitten, dat geldt ook voor gezinnen.

Mocht het er begin september weer anders uitzien, dan leest u op de kerkdiensten-pagina.