Andrew Orme | Protestantse Gemeente Andijk - Wervershoof | Kerk Andijk, De Kapel
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-350461,page-child,parent-pageid-350455,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,paspartu_header_aligned,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-352192

Andrew Orme

Organist in De Kapel.

Andrew Orme

Met muziek ben ik opgegroeid. Het heeft in mijn ouderlijk huis, in Noord-Ierland, altijd een grote rol gespeeld. Als 6-jarige kreeg ik zangles, op mijn 7e pianoles. Niet lang daarna begon ik ook met orgel en gitaar spelen. Op 16-jarige leeftijd begeleidde ik als organist voor het eerst een kerkdienst, toen ik 18 was werd ik dirigent van een studentenkoor. Mijn conservatoriumopleiding volgde ik aan het Trinity College of Music in Londen, waar ik afstudeerde als docerend en uitvoerend musicus met als hoofdvak piano. Belangrijke onderdelen van mijn studie waren kerkmuziek en compositie. Daarna heb ik een vervolgstudie orgel en musicologie gedaan.

Al tijdens mijn studiejaren, maar ook daarna deed ik als freelancer onderzoek en arrangeerwerk voor o.a. de BBC. Tevens begon ik al tijdens mijn studie met het geven van muzieklessen. Het orgel spelen en het geven van muzieklessen werden al gauw mijn voornaamste bezigheden, en dat is zo gebleven ook nadat ik mij in 1981 in Nederland, in Enkhuizen, vestigde. Dat is trouwens nog altijd het geval. In de loop der jaren heb ik heel wat orgels in de regio bespeeld. De laatste jaren speel ik regelmatig en met veel plezier orgel in De Kapel in Andijk. Dat hoop ik nog lang te mogen blijven doen.

– Andrew Orme