Pastor Gert Scholten | Protestantse Gemeente Andijk - Wervershoof | Kerk Andijk, De Kapel
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-350800,page-child,parent-pageid-349433,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,paspartu_header_aligned,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-352192

Gert Scholten

Voorganger bij De Kapel.

Gert Scholten

Pastor

De gemeente Andijk – Wervershoof is een fijne gemeente om in te werken. Met plek voor iedereen. Open en uitnodigend. Het Woord midden in de wereld, verbinden van de teksten van toen naar nu, samen vieren, leren en dienen. Samen zoeken, samen kerk zijn.

Oorspronkelijk kom ik uit het onderwijs. Ik was leraar Duits en levensbeschouwing, mentor en leerlingbegeleider. Vervolgens werkzaam bij de Marine als vlootaalmoezenier. Momenteel werk ik als geestelijk verzorger in  de NoordWest  Ziekenhuisgroep, locatie Den Helder. Een baan die ik met veel plezier uitoefen sinds 1995. In de tussentijd heb ik als geestelijk verzorger bijstand in het pastoraat verleend (meest recent: Lutherse gemeente Leiden). Als ZZP-er geef ik regelmatig trainingen voor verpleegkundigen, artsen en vrijwilligers op het gebied van communicatie, ethiek en zingeving voor verschillende netwerken palliatieve zorg. Als Vertrouwenspersoon coach ik individuele werknemers. Sinds 1991 ga ik voor in kerkdiensten.

Na mijn studie aan de lerarenopleiding studeerde ik theologie aan de Katholieke Theologische universiteiten van Amsterdam en Utrecht. Vooral in verband met belangstelling voor godsdienstpsychologie. Als Vlootaalmoezenier kreeg ik – als Lutheraan – een kerkelijke zending van de RK bisschop Bär. Omdat ik een katholieke ambtsopleiding heb ben ik geen predikant geworden, maar heb ik wel een academische studie theologie en psychologie (universiteit van Amsterdam, 2011) afgerond. Ik hoop daarmee de komende jaren te dienen. Ingaande 1 januari 2015 mag ik als voorganger tevens de sacramenten bedienen.

Pastor Gert