Programma en kerkdiensten afgelast | Protestantse Gemeente Andijk - Wervershoof | Kerk Andijk, De Kapel
post-template-default,single,single-post,postid-350956,single-format-standard,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,paspartu_header_aligned,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-352192

afgelast.

Beste mensen,

Op 12 maart heeft het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, in overleg met het RIVM, evenementen met meer dan 100 personen afgelast om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Het landelijk dienstencentrum van de PKN volgt dit advies en raadt aan om ook kerkdiensten met minder dan 100 personen af te gelasten. Het gaat immers om de aanwezigheid van kwetsbare mensen.

Daarom heeft de kerkenraad van de PG Andijk-Wervershoof, De Kapel, besloten om haar kerkdiensten vooralsnog tot en met 31 maart af te gelasten.

Dit is een ingrijpend besluit: juist de Veertigdagentijd is voor velen een periode van inkeer en bezinning. Velen beleven dit door als gemeenschap samen te komen in de kerk en zullen teleurgesteld zijn dat dit nu niet mogelijk is.

Maar we voelen als kerkenraad ook de verantwoordelijkheid voor de gemeente die op zondag bij elkaar komt. We willen daarom de adviezen van de autoriteiten niet negeren en hopen dat hiervoor begrip is, ondanks de verregaande consequenties. Als alternatief willen we u wijzen op de uitzending op zondag 15 maart om 9:30u op NPO2; er zal dan een (korte) meditatie worden verzorgd door ds. De Reuver.

Wij hopen op Palmzondag weer bij elkaar te kunnen komen als gemeenschap.

Mocht er aanleiding zijn om dit beleid te wijzigen, dan zullen we dit zo snel mogelijk bekend maken. Houd hiervoor de website van onze kerk ook in de gaten.

Namens de kerkenraad,

Gert Scholten, Pastor